۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

توصیه های مهم یک کارشناس امنیتی نیروی انتظامی برای جنبش سبز و طرح ” ماندن در خیابانها “

سخنان یک حامی امنیت وطن درباره ی ماندن در خیابان و توضیحات بسیار زیبا
خیلی کم پیش میاد که این درخواست را بکنم اما این بار از همه کسانی که این مطلب را میخوانند میخواهم که نظرشون را بدهند
1 – تعدد افراد و مردم شرکت کننده در آغاز این حرکت برای ایجاد هسته اولیه میبایست بالای بیست هزار نفر باشد یا در نیم ساعت و یک ساعت اول که نیروهای امنیتی خود را به آن محل میرسانند به بیست هزار نفر برسد

قدم اول برای ایجاد هسته مردمی بسیارمهم است . خیابانی را برای آغاز این کار مشخص نکنیم و انتخاب آن را بر اساس شرایط در اختیار مردم بگذاریم که بسیار روش عاقلانه و منطقی به شمار می آید و کار را برای جلوگیری از آغاز این حرکت برای پلیس و نیروهای امنیتی بسیار سخت و دشوار خواهد کرد ! ما در تظاهرات گذشته ( روز قدس ) جمعیت مردمی جنبش سبز را توسط دوربینهای مدار بسته ( از مرکز کنترل ترافیک تهران ) زیر نظر داشتیم و بر اساس تراکم جمعیت نیروهای ضد شورش . امنیتی و حتی سپاه را در خیابانهایی که احتمال بروز خشونت ( توسط فرصت طلبان ) بود مستقر و جابجا میکردیم ولی اعتراف میکنم که حتی اگر خشونتی در میگرفت به علت تراکم جمعیت هیچ کاری از دست ما و فرماندهان بر نمی آمد . جمعیت در هر خیابان از 8000 نفر تا 50000 نفر متغیر بود که میتوان روی پتانسیل جمعیتی برای آغاز این حرکت بسیار حساب کرد . نکته مهم دیگر آن است که با اطلاع رسانی باید قبل از 13 آبان و یا 22 بهمن مردم را از اغاز این حرکت با خبر کرد تا در صورت تشکیل هسته اولیه در یک خیابان مردم با آگاهی از روند این حرکت ، در هر کجای تهران و حومه هستند در سریعترین زمان خود را به این هسته پیوند بزنند. حتی کسانی که در خانه و یا ادارات مشغول به کار هستند میبایست با شنیدن خبر تشکیل هسته اولیه مردمی دست از کار بکشند و خود را به هسته ایجاد شده مردمی برسانند و آنرا هر چه بیشنر قوی کنند. من به عنوان کارشناس مبارزه با شورشهای خیابانی و حرکتهای برنامه ریزی شده مردمی به شما قول میدهم که اگر هسته اولیه به 20000 نفر و بالاتر برسد مقابله با آن بسیار مشکل و حتی غیر ممکن خواهد شد .

2 – مردم باید بنشینند و پس از ایجاد هسته اولیه با اتحاد آن را حتی پس از شلیک گاز اشک آور . تهدید بلندگوها . زدن باتوم روی سپرها برای ایجاد فضای رعب و وحشت توسط پلیس ضد شورش و حتی شلیک هوایی توسط نیروهای امنیتی و پلیس حفظ کنند مردم باید بنشییند در غیر اینصورت ممکن است توسط نیروهای امنیت به بهانه ایجاد آشوب و شورش کار به خشونت کشیده میشود . سعی کنید که تظاهرات شما بهانه دست نیروهای امنیتی برای سرکوب ندهد . باید بدانید که چنانچه شما در خیابان بنشینید و اتحاد آرام خود را بصورت ده ها هزار نفری به رخ نیروهای امنیتی بکشید . نیروهای ضد شورش ما که اغلب سربازان وظیفه هستند ویا پرسنل بدون تعصب سیاسی و از جنس مردم هستند حتی به دستور فرماندهان و ارشد خود برای مقابله با مردمی که با سکوت نشسته اند عمل نخواهند کرد .این برای ما در چندین تظاهرات کاملا تجربه شد . مردم میتوانند حتی اگر سکوت نکنند با همخوانی شعر مانند یار دبستانی و صدای دست های منظم و به دور از شعارهای تحریک کننده . هسته اولیه را تا رسیدن به مرز میلیونی و رسیدن همه مردم حفظ کنند – مجددا تاکید میکنم شعار های تند علیه حکومت در ساعتهای اولیه شکل دهی هسته مردمی ندهید !


3 – حضور بانوان بخصوص زنان مسن در صف های جلو و نزدیک به صف نیروهای ضد شورش و امنیتی بسیار مهم است .
از لحاظ روانی مقابله و ضرب و شتم با زنان و مادرانی که در صف اول با سکوت مینشینند حتی اگر دستور قاطع فرماندهان نظامی برای سرکوب برسد امری است غیر ممکن . لازم میدانم که تجربه ای را برای شما بازگو کنم در یکی از خیابانها در روزهای اعتراضات اولیه مشاهده شد که عده ای اغتشاشگر ( که از نظر ما حساب آنها با مردم جدا است ) پس از آتش زدن یک خودروی پلیس وارد یکی از ایستگاه های مترو شدند بیش از 10 نفر از نیروها به دستور فرمانده شان برای تعقیب آنها وارد جمعیت شدند که توسط زنان با تشکیل زنجیره ای در ورودی ایستگاه مترو حفاظت شدند . با بیسیم به نیروهای ما اعلام شد که با تهدید، خشونت وحتی ضربات باتوم آنها را از سر راه کنار بزنند و وارد ایستگاه شوند که این امر توسط این افراد که از پرسنل نیروی انتظامی و حتی بسیج بودند سرپیچی شد و با بازگشت آنها و تشویق زیاد مردم همراه شد . حضور بانوان حتی همراه با کودکان در این حرکت بسیار توصیه میشود ( فقط باید بنشینند )
4 – ( ایجاد ترافیک و راه بندان مصنوعی ) در صورت تشکیل هسته قدرتمند که ممکن است پس از 5 یا 10 ساعت تعداد مردم از یک میلیون نفر هم گذر کند / حفظ و مدیریت این هسته در 24 ساعت شبانه روز بسیار مهم است .
نکته مهمی که در اینجا باید روی آن تاکید کنم . ایجاد ترافیک مصنوعی در خیابانها و میدانهای اطراف محل تجمع مردم است . که این حرکت میتواند کار را برای پلیس و دیگر نیروها بسیار سخت و پیچیده تر کند . در تظاهرات گذشته بوغ زدن های ممتد و ایجاد ترافیک عملی بسیار حساس برای ما به شمار میرفت و می آید ولی مردم باید سعی کنند که با ایجاد ترافیک مصنوعی وحتی تصادفات مصنوعی در خیابانهای منتهی به تظاهرات مردم کار را برای برخورد احتمالی با مردم بسیار سخت کنند ولی برای ندادن بهانه برای تخریب و شکستن شیشه های ماشین که دستوری است که از فرماندهان صادر میشود از زدن بوغ های ممتد ترجیحا خود داری شود .
در ضمن از اینکه من را در کنار خود می بینید تعجب نکنید . من و بسیاری از همکارانمان درناجا به نتایجی رسیده ایم که همراهی و همکاری با این نظام دیگر ارزشمند نیست . ما سبز بوده ایم و سبز در کنار مردم خواهیم ایستاد . این برای ما ارزشمند است .

بر گرفته از وبلاگ ایران آزاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حرف را باید زد
درد را باید گفت
سخن از مهر من و جور تو نیست
سخن از متلاشی شدن دوستی ست
و عبث بودن پندار سرور آور مهر...
زنده باد مخالف من!