۱۳۸۸ دی ۱۲, شنبه

آقای موسوی!

آقای موسوی

همه می دانند که شما تردید ندارید خواسته ملتی که این روزها به خیابان می آیند، دیگر فراتر از احمدی نژاد و انتخابات است، همه می دانند که شما نیز شعارهای یک نسل معترض علیه یک نظام نامنصف را شنیده اید. اما سیاست ورزی حکم می کند که همزمان با فریادهای ملت علیه رهبری یک نظام ، کسی در کسوت رهبر معترضان به میدان آید و از همو که این روزها بیشتر شعارها علیه اوست، امتیاز بگیرد تا بحران دل آزار یک کشور را سامان باشد. بخش هایی از همان جوانانی که عیله رهبری نظام در خیابان های شهر شعار داده اند اینک به تدبیر شما چشم امید دوخته اند.
دیگر کسی به ذوق زدگی و شعف محسن رضایی کاری ندارد که برای پایان دادن به فلاکت هم اندیشان خود، بیانیه شما را عقب نشینی از انکار دولت خواند. همین که توانسته اید ولوله ای در دولت و مجلس و نظام ایجاد کنید و از سویی آرامش را به معترضان برگردانید تا چند روزی آرام، نظاره گر سرگردانی رقیب و منتظر پاسخ رسمی حاکمیت به خواسته های شما باشند این یعنی مدیرت بحران. خاصه آنجا که برای نخستین بار از خواسته ملت برای یک نظام جدید، چنین مبادی آداب و به دور از شعار سخن گفته اید: «ما یک دولت و نظام صادق و رئوف و با شفقت مبتنی بر آرای مردم می خواهیم.»
خوب می دانیم که این نامش سازش نیست وقتی کسی در سطوح رهبری و نه در خیابان، از جان مایه می گذارد تا اعلام کند مردم نظام و دولتی که ناصادق و خشونت طلب است را دیگر نمی خواهند.
میر معترض

حالا که چنین تدبیر کرده اید که با ادبیاتی فاخر همان شعارهای معترضان در خیابان ها که فراتر از دولت و نقد خود نظام بود را با ادبیاتی فاخر به حاکمیت اعلام کنید، بدانید که جنبش نیز صبور و آرام در کنار شما منتظر مواجهه حاکمیت و به تعبیر شما «نظام» با این پیشنهادات می نشیند و اگر باز هم مستی قدرت مجال تسلیم شدن در برابر تدبیر ناب شما را نداد لطفا دیگر رودربایستی را کنار بگذارید.

قابل ستایش است منش و مرام شما که هرگز حاضر نمی شوید آنان که برای رئیس جمهور آمریکا نامه نگاری می کنند و با نمایندگان اسرائیل پای میز مذاکره می نشینند را به شیوه خودشان گوساله و بزغاله و بزدل و پادوهای رجوی نمی خوانید. قابل تقدیر است وقتی در قامت مردی که برازنده ادب ملت ایران است ظاهر شده اید و میان «ادبیات مسولان» تا «ادبیات مسولانه » تفاوت قائل شده اید تا با مسولانی که دستشان به خون مردم همین کشور آلوده است فرصت آخر را هم بدهید اما اگر باز هم کسانی در برابر متانت شما، وقاحت را برگزیده اند، به حرمت خون سهراب و ندا و همه بی گناهانی که شب و روزشان را در زندان و خیابان با هراس و دلهره می گذرانند، رودربایستی را کنار بگذارید که جنبش همه امیدش به همین تدبیر آخر شماست و به تعبیر خودتان: « ما نظامی صادق و رئوف و برخاسته از آرای مردم می خواهیم. »


پی نوشت:

بیانیه شماره 17 میرحسین موسوی به همراه تحلیل در یک صفحه پشت رو برای چاپ

۱۴ نظر:

  1. سلام و درود به دوست همرزم و عزیزم
    البته که ادب باید در مردی مردمی باشه نه درمردی که دشمن مردمه.
    در رابطه با بیانه ی موسوی خیلی نظرات داده شد . اما من تصور میکنم بهترین بیانه ای که تا امروز موسوی داده همین بوده . هم شرایط رو برای به فکر افتادن رژیم در رابطه با برخورد با جنبش سبزایجاد کرده و هم شرایط تنفس و بازسازی زخمهای کاری برای جنبش که از سرکوبگران خورده .
    اما جنبش بدون تنفس و آنتراک هم راه خودش رو می ره و خستگی ناپذیره .
    توطئه ی ترور موسوی هم برگی از برگهای سیاه رژیم کودتا و متقلبه .
    به امید پیروزی حق بر باطل .

    پاسخحذف
  2. سلام
    ممنون از پیامتان
    مشکل اینجاست که اقایان اقتدارگرا سرونشت قبلی های خود را نمی بینند باید از تاریخ درس گرفت
    موفق و سربلند باشید

    پاسخحذف
  3. درود

    کوروش نازنین من هم منظورم دفاع بود. ما که مثل اونها مشکل روانی نداریم بریم بیخودی طرف رو بزنیم. ولی همین آشغالی که با باتوم و چماق به ما حمله میکنه اگه وقتی گیرمون میفته از خجالتش در نیاییم پررو تر میشه و دیگه دفعه بعد مطمئنه مردم باهاش کاری ندارن و دیگه به قصد کشت میزنه و تازه به دوستهاش هم میگه که کسی باهاتون کاری نداره. پس این احساس نیست بلکه منطق میگه که مامور سرکوبگر اگر از مردم نترسه میتونه بکشدمون همونطور که تا حالا کشته. مشکل ما فکر میکنی چیه؟ اینه که حکومتگرانمون برای مردم ارزش قائل نیستن. تو همه جای دنیا طرف میترسه که دوره بعد مردم به خودش و حزبش رای ندن یا میترسه که بر علیهش تجمعات گشترده برگزار بشه.

    دموکراسی میگه حکومتگر و مامور حکومت اگر از مردمش نترسه تبدیل به دیکتاتور میشه.

    تا حالا با موسوی بودیم و امیدوارم اون هم تا گام آخر با مردم باشه.

    پیروز باشی. پاینده ایران

    پاسخحذف
  4. درود بر کوروش عزیز
    ممنون از شعر زیبایی که در وبلاگم گذاشتی دوست عزیز...
    میخواستم لینکت کنم ولی گفتم اول ازت اجازه بگیرم،چون شاید دوست نداشته باشی...بهم خبرشو بدی دوست خوبم...
    پاینده باشی

    پاسخحذف
  5. به امید رهایی و تا رهایی تا پای جان برای میهنمان میجنگیم...خونها ریخته شد...خونهایی که آبیاری میکند نهال جوان آزادی را...

    پاسخحذف
  6. (ممنون, هموطن خوب , به خاطر نوشتت . نوشته هام زیاد مهم نیست, بعضی وقتها که احساساتی میشم , اینجوری می نویسم. می دونم که حالا وقت این حرفها نیست . ) حالا زمان پر از انرژی بودن و به سهراب و ندا و کیانوش فکر کردنه . به سرزمین دوست داشتنیمون و مردم بسیار دوست داشتنی ترمون ... خلیج فارس , البرز, بلوچستان , چشمه های زلال لرستان , کارون , کردستان , ... و به قول خودت ؛ پاینده ایران !
    به امید پیروزی !
    از هموطنام انرژی می گیرم !
    درود به تو که خسته گی ناپذیر , قلم می زنی , پاینده گی ایران را !

    پاسخحذف
  7. با سلام
    به نظر من هم آقای موسوی در تهیه ی این بیانیه نهایت ذکاوت و درایت را به خرج دادند. امیدوارم جنبش سبز با خردورزی و صبر بیشتری به این معمار نازنین اعتماد کنند. اصلاحات تنها نوشداروی این جامعه ی بحران زده است. انقلابها معمولا" رادیکالیزه می شوند و این به نفع ما نیست.
    خاموشی تقدیر ستاره ها نیست. به روزم
    بامهر

    پاسخحذف
  8. امیدوارم معتقد نباشی که موسوی لیدر جنبشه

    موسوی با جنبش است

    پاسخحذف
  9. با موسوی شروع کردیم چون احمدی نژاد رو نمی خواستیم.
    باهاش موندیم چون بهمون دلگرمی داد.
    ولی اگه بخواد کوتاه بیاد و باج بده کلامون می ره تو هم!

    پاسخحذف
  10. چون حالا نه تنها احمدی نژاد رو نمی خوایم، بلکه کل دار و دستش باید نابود بشند.

    پاسخحذف
  11. با سلام و پوزش از اینکه دیر هنگام به شما سر میزنم
    لینک شما را اصلاح کرده و با مطلب تازه ای آپ هستم
    وقت مردید مهمانم باشید.

    پاسخحذف
  12. گر اژدهاست بر ره عشق است چون زمرد
    از برق این زمرد هین دفع اژدها کن
    (مولانا)
    ما به عشق اژدها را نابود خواهیم کرد
    سبزباشی همراه

    پاسخحذف
  13. سبز باشي و برقرار

    به اميد پيروزي

    لينك شدي دوست عزيز

    پاسخحذف
  14. سلام با این تیتر بروز شدم ((ورزشگاه سبز ـ تحریم امتحانات توسط دانشجویان و پوستر 22 بهمن ))
    ببخشید دیر اومدم سر بزنم .به امید آزادی
    واقعا عالی بود

    پاسخحذف

حرف را باید زد
درد را باید گفت
سخن از مهر من و جور تو نیست
سخن از متلاشی شدن دوستی ست
و عبث بودن پندار سرور آور مهر...
زنده باد مخالف من!