۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

۲۲ بهمن مطلوب کودتاچیان!

با نزدیک شدن 22 بهمن، ایده ها و طرح های گوناگونی برای چگونگی برپایی تظاهرات این روز مطرح میشوند. برخی به فکر شکستن کمر حکومت هستند و برخی به فکر منصرف کردن حاکمیت از برخورد خشن با معترضان. در این میان رفتار ضد و نقیض جناح حاکم نیز بر ابهام ها افزوده است. این ابهام با مبهم گویی رهبر نظام و دعوت وی به شفافیت، دو چندان شده است! شاید بهتر باشد قبل از تحلیل امکانات سبزها در تظاهرات 22 بهمن، گزینه ها و امکانات کودتاچیان را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوان با صرف کمترین هزینه، به بهترین نتایج دست یافت
اندرز شرلوک هلمز به همه کارآگاهان این بود که همیشه از دید قاتل به صحنه قتل نگاه کنید! پرسشی که در ادامه طرح و یکی از پاسخ های آن بررسی میشود این است که بهترین و کم هزینه ترین گزینه کودتاچیان برای عبور از گردنه 22 بهمن چه میتواند باشد؟ اهمیت این پرسش زمانی افزون تر میشود که فرض کنیم کودتاچیان تمایلی به پذیرش سقف و کف مطالبات جنبش سبز ندارند.
سیاست مشت آهنین حاکمیت در روز عاشورا به شکستی خفت بار منجر شد و مردم نشان دادند که میتوانند از تجمع مسالمت آمیز خود دفاع کنند. اما بعد از آن کودتاچیان برای تهاجم به جنبش سبز، سناریوی اهانت به مقدسات را طراحی و تظاهرات دولتی 9 دی را با شعار تحریک آمیز مرگ بر موسوی اجرا کردند. پس از آن تمام فعالان مدنی و سیاسی درون کشور و مشاوران و نزدیکان رهبران جنبش بازداشت شدند و بوی خشونت از در و دیوار شهر به هوا برخواست. در این میان بیانیه 17 عرصه و چارچوب تعامل حاکمیت و جنبش سبز را از نو و در قالبی جدید شکل داد. باید اذعان داشت که کمترین دستاورد بیانیه 17 این بود که عرصه و زمین بازی را همچنان در کنترل سبزها نگاه داشت و امکان تغییر نابهنگام بازی را از کودتاچیان سلب نمود. در حال حاضر کودتاچیان همچنان ناگزیر به ادامه بازی در زمین نامطلوب حریف هستند و برای حفظ دروازه خود به طور مداوم به تحریک، خطا و قانون شکنی متوسل میشوند.
در کنار تمامی محاسن بیانیه 17 باید به یک نقص یا کوتاهی در رویکرد سبزها نسبت به این بیانیه اشاره کرد و آن حالت «انتظار» است که در میان برخی از سبزها مشاهده میشود. برخی تصور میکنند جنبش سبز برای ادامه مسیر خود باید منتظر شنیدن پاسخ حاکمیت به بیانیه 17 بماند، در حالی که در شرایط فعلی کودتاچیان در موضع تدافعی محض قرار دارند و در چنین موضعی، سبزها نباید برای تعیین رویکرد خود «منتظر» دریافت پاسخ روشن از طرف مقابل باشند. طبیعی است که کودتاچیان تلاش میکنند وضعیت همچنان به صورت مبهم و غیر شفاف باقی بماند. پس نه پیشنهادهای موسوی را علنا رد میکنند و نه نشانه ای از پذیرش پیشنهادها به دست میدهند. بهترین گزینه برای حاکمیت این است که سبزها را در انتظار نگه دارند و تظاهر کنند رهبر نظام تصمیم گیرنده اصلی است و اوست که باید به مطالبات جنبش سبز پاسخ دهد.
در حالی که کودتاچیان به این طریق به وقت کشی میپردازند، فعالان جنبش سبز به گمانه زنی و فرضیه بافی در خصوص محتوای پاسخ حاکمیت می پردازند و در این میان برخی به این نتیجه میرسند که با اعلام وفاداری به «ولایت» دلی به دست آورند و برخی دیگر هم بر یکسره کردن کار تاکید میکنند. آنچه در این میان مایه نگرانی و هشدار است این است که طرفین یکدیگر را به تندروی یا سازشکاری متهم کنند و جبهه متحد جنبش سبز قبل از دستیابی به «کف مطالبات» دچار اختلاف نظر و شکاف شود. در این شرایط تنها نقطه امید کودتاچیان این است که این اختلاف نظر را افزایش دهند و به موازات آن شکاف درون حاکمیت را ترمیم نمایند. یک راه مناسب برای ترمیم این شکاف، تعریف دشمن مشترک است.
واضح است که جنبش سبز مطالباتی داشته و دارد و بارها و بارها سقف و کف آن تعیین شده است، اما تداوم جنبش سبز به هیچ وجه مشروط و منوط به بقا یا فروپاشی نظام نیست. در مقطع کنونی که هنوز مطالبات اساسی جنبش سبز برآورده نشده است، سقوط یا بقای نظام چالش اصلی جنبش سبز نیست و نباید به یک بحران برای سبزها تبدیل شود، بلکه برعکس این رشد جنبش سبز است که یک بحران برای حاکمیت به شمار میرود و تا دیر نشده باید فکری برای آن بکنند! چالش اساسی جنبش سبز، یافتن بهترین روش و شکل (متد و فرم) برای پیش بردن مبارزه با کم ترین میزان خشونت است تا زمانی که بستر مناسب برای طرح مطالبه و محتوای مورد نظر ملت (به عنوان مثال رفراندوم) از طریق دموکراتیک فراهم گردد. سنگ بنا و محور این بستر دموکراتیک و مطالبه مشترک همه طیف های جنبش، سقوط دولت کودتاست. در مقابل دولت کودتا تمایل دارد موضوع منازعه از تقلب و مسئولیت پذیری دولت در برابر ملت و مجلس، به تهدید موجودیتی کل ساختار مبدل گردد و کل نظام را در برابر جنبش سبز متحد کند. عطف رویکرد از دولت به ساختار، هرچند ممکن است حق طلبانه باشد، اما در مقطع کنونی، نتیجه ای جز کاهش شکاف درون حاکمیت نخواهد داشت. شاید به همین دلیل باشد که هر از گاه رهبر نظام سینه سپر کرده و با تحریک مردم سعی میکند توجه سبزها را از دولت کودتا به کل ساختار معطوف کند. این تلاش بدان خاطر صورت میگیرد که جنبش سبز به عنوان یک حرکت ساختارشکن تمام عیار شناخته شود تا به این ترتیب از گسترش شکاف درون حاکمیت جلوگیری شود. بنا براین تا زمانی که اراده سرکوب وجود دارد، جناح حاکم برای جلوگیری از گسترش شکاف درون حاکمیت و ایجاد یک جبهه واحد در برابر "دشمن مشترک" تلاش خواهد کرد. زمانی که حاکمیت متحد و منتقدان درون نظام ساکت شوند، خشن ترین سرکوب ها امکان پذیر خواهد بود.
شاید به همین علت است که شماری از شخصیتهای جنبش سبز، برخی شعارها را – نه لزوما به خاطر محتوای آن، بلکه به خاطر زمان طرح – انحرافی دانستند. چرا که برای گسستن یک پیوند باید به ضعیف ترین حلقه آن فشار وارد کرد، نه محکم ترین حلقه!

۶۴ نظر:

  1. همه ی سبزها با هر اندیشه ای
    22 بهمن در کنار هم عکس یادگاری میگیرند
    در میدان آزادی
    سبزیم و بی شمار

    پاسخحذف
  2. مهمترين خصوصيت جنبش سبزاينه كه اقشار مختلف با افكار متفاوت درش حضور دارند.ما همه يك هدف داريم و 22 بهمن را سبز خواهيم كرد.

    پاسخحذف
  3. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  4. تحلیل خوبی بود البته که من شخصا ایراداتی بهش دارم اما چیزی که مسلمه بقول رکسانا از خصوصیات جنبش سبز ظرفیت بالاییه که اجازه می ده همه طیف ها با هم برای مبارزه یکدل و یک جهت بشن و تنها راه پیروزی براین دیو دیکتاتوری همین اتحاده و بس . پس همه با هم برای 22 بهمن آماده می شیم . هر بار با حضورمون پایه های حکومت می لرزه و همین لرزه ها بالاخره کار خودشو میکنه .

    پاسخحذف
  5. مطلب جالبی بود خواهش می کنم در صورت به روز شدن مرا خبر دار کنید .
    با سکوت سبز به روز هستم

    پاسخحذف
  6. 22 بهمن واقعا چه شود؟!؟
    کوروش جان یه کم پستهات با هم چلنج دارن!
    فکر کنم گروهی که این پست جدید و نوشتن، با قبلی یه خورده اختلاف سلیقه دارن!
    بین علما اختلافه؟!

    من اصلا آزادی نمی خوام!!
    به روزم

    پاسخحذف
  7. تو پست قبلی گفته بودی که باید آروم آروم کار کرد، توی این پست ولی زدی به سیم آخر یه جورایی!

    حالا تو که خوبی، دوستای من واسه 23 بهمن لباس هم انتخاب کردن که چی بپوشن!!
    من می خوام یه لباس سبز فسفری یقه اسکی بپوشم با یه شلوار جین سفید دمپاگشاد و موهامم خرگوشی ببندم!!
    تا چشم همه اونایی که نمی تونن به نفس خودشون مسلط بشن درآد!! به من چه که یارو د...وریه!؟

    پاسخحذف
  8. مث که قضیه رو نگرفتی کوروش جان
    23 بهمن یعنی اینکه یه روزه فاتحه اینارو می خونیم!!

    این یعنی نهایت امیدواری و دل و جرات و این حرفا

    پاسخحذف
  9. درود

    به نظر من باید واژه هایی مانند سقف مطالبات و کف مطالبات و مطالبات معنا پیدا کنه؟ کف مطالبات یعنی چی؟ یعنی خامنه ای جنایتکار بمونه و احمدی نژاد و سعید مرتضوی دستور بگیر نباشن؟ کف مطالبات یعنی کسی قرار نیست محاکمه بشه؟ یک لحظه فقط یک لحظه خودتو بذار جای خونواده ای که عزیزشو از دست داده. یک لحظه خودتو بذار جای کسی که بهش تجاوز شده. یک لحظه خودتو بذار جای کسی که شکنجه شده.

    مهندس موسوی نباید هوا ورش داره که کسی شده. اگه مردم نبودن تا حالا صد تیکه شده بود. پس بهتره صدای مردم رو بشنوه. هرکی تو خیابون رفته میدونه که این مردم نه جمهوری اسلامی میخوان نه ولی وقیح میخوان.

    اگه انتخاب با من باشه ترجیح میدم کروبی بیاد تا موسوی چون امثال موسوی و خاتمی انسانهای ترسویی هستن که هر گامی میخوان به سوی مردم بردارن هزار بار فکر میکنن ولی بدون فکر از اون قانون اساسی متحجر و احمقانه حمایت میکنن ولی کروبی خودش بارها حتی پیش از این گفته که قانون اساسی باید اصلاح بشه. موسوی وقتی حتی واسه خون خواهر زاده خودش ارزشی قائل نیست من انتظاری ندارم برای خون سایر هموطنانم ارزش قائل باشه.
    به نظر من این واژه های رادیکالیسم و کف مطالبات و سقف مطالبات و... رو وقتی میگن یعنی میخوان با یک ورژن تازه از جمهوری اسلامی خرمون کنن.

    سر خودمون شیره نمالیم کوروش. هم من تو خیابونها بودم و هم تو و هر دو میدونیم که این مردم دیگه اصلا احمدی نژاد واسشون ارزشی نداره. این مردم خود خامنه ای و اصل ولایت فقیه رو نمیخوان. حالا تفاوتی نداره که مهندس موسوی بهش عقیده داشته باشه یا نه یا تفاوتی نداره که روباه صفتی به نام محمد خاتمی بیاد بگه اون آزادی هایی که ما میخواهیم بدیم واسه جلوگیری از سکولاریسمه.


    پیروز باشی. پاینده ایران

    پاسخحذف
  10. سپاسگزارم!
    دست شما درد نکنه

    پاسخحذف
  11. اخطار شدید مردم به مقامات و سران ایران اسلامی

    اخطار شدید مردم به مقامات و سران این کشور اسلامی که اگر به این اتفاقات اخیر رسیدگی و برخورد نکنید خودمان مانند دهه ۶۰با مجرمین و آشوب گران برخورد خواهیم کرد.

    تمام دنیا دیدند که حرامیان سبز پوش در روز عاشورا چه هلهله و شادی برپا کردند.تعدادی از جوانان مارا کشتند و مکان های عمومی مارا نابود کردند.عده زیادی را از جمله زنان و مردان عزادار حسینی را مورد حمله قرار دادند و مجروح کردند.قرآن را به آتش کشیدند.پرچم های امام حسین را پاره کردند.

    شما مقامات و سران کشور در جریان بی حرمتی به امام راحل وهتک حرمت به ایشان برخورد جدی ای نکردید و این مردم بودند که با راهپیمایی عظیمی با این فتنه گران برخورد کردند اما کار خاصی را از شما مسئولین ندیدیم.واین بی شرمان باز به کار خود ادامه دادند.

    اما این بار دیگر فرق میکند.این بار به سید و شهدا و سالار شهیدان حسین ابن علی(ع)در روز عاشورا بی حرمتی کردند.به خون شهیدان و به امام خمینی (ره)و به اصل ولایت فقیه بی حرمتی کردند.

    ما از شما اشد مجازات را برای این منافقین،این فتنه گران میخواهیم،واین اخطار را به شما میدهیم که اگر این بار ذره ای کوتاهی کنید خودمان دست به کار میشویم و شر این منافقین و معاویه و شمر صفتان را از این کشور از اسلام پاک میکنیم.دیگر خون مردم ایران به جوش آمده است.دیگر نمی خواهیم دشمنان قسم خورده این کشور و دین اسلام از این رفتار راضی و خوشنود باشند.

    پاسخحذف
  12. درود مسعود جان
    منم باهات درباره معنا پیدا کردن سقف و کف مطالبات موافقم
    سقف مطالباتی که منظور منه "یک جمهوری سکولار بدون تبعیض" است
    کف مطالبات منظور مطالبه ی مشترک بین تمامی اعضای جنبش است که بدون شک "براندازی دولت محمود هاله" این خواست عمومی است
    با رسیدن به کف مطالبات هیچ گاه حرکت به پایان نمیرسد بلکه برعکس شتاب بیشتری میگیرد و یک روح جدید بین مبارزین جریان پیدا میکند و به خودباوری مطلوبی میرسیم که نه تنها باعث بازگشت به خانه ها نمیشود بلکه باعث میشود مردم زندگی خود را رها کنند و به مبارزه بپردازند ...
    همین اتفاق در رژیم سابق نیز در سالهای 56-57 افتاد و بارها و بارها شاهد عقب نشینی حکومت بودیم و هر عقب نشینی موج جدیدی می آفرید ...
    درباره ی سازش آقای موسوی با خامنه ای نیز کاملا مخالفم ! حتی اگر این اتفاقات نیز نمی افتد چنین سازشی دور از ذهن به نظر می آمد و می آید
    امیدوارم منظور من را درک کرده باشی
    پاینده ایران

    پاسخحذف
  13. ببین اقا مسعود تو اصلا ایرانی نیستی اشغال که در مورد ایرانی ها و عقاید انان سخن بگویی ......
    تو یک امریکایی پست و لعین هستی که از ان طرف دنیا برای ما ایرانی ها واق واق می کنی .......
    چی شد تا دیروز یا حسین میر حسین بود حالا امروز چون جبهه دینی دارد می خواهید پشت ان بدبخت را هم خالی کنید ........
    مرگ به نیرنگتان ......

    پاسخحذف
  14. بسیج جان این پیام ها تکراریه
    جوابش هم قبلا داده شده
    ما هم قراره 22 بهمن حال حکومت را بگیریم
    شما هم که ناراضی هستید
    پس هر دو یک دشمن مشترک داریم

    دست به دست هم دهیم به مهر
    میهن خویش را کنیم آزاد ...

    :دی

    پاسخحذف
  15. جنبش سبز علوی جانم
    خودم از مسعود آزمایش DNA میگیرم
    اگه آمریکایی بود خدمتتون عرض میکنم
    فعلا ما مشغول تدارکات 22 بهمن هستیم
    لطفا به مسائل جانبی نپردازید!

    پاسخحذف
  16. درود کوروش جان...اون نوشته ی قرمز رنگ رو بدون فکر و از روی احساس نوشتم و منتشر کردم و بعدش پشیمون شدم... ولی راستشو بخوای خیلی دلم شکست از اینکه کسی چنین فکری درباره ی من به مغزش خطور کرد...نمیدونم...خسته و کلافه و بی حوصلم...از آدمها خسته شدم...چه از نوع مجازی باشن چه واقعی...همه فقط دلشون میخواد لیچار بار آدم بکنن، بدون اینکه طرفشون رو بشناسن فقط قضاوت بی مورد در موردش میکنن... گاهی آرزو میکنم کاش میتونستم برم یه جایی که فقط خودم باشم و طبیعت...یه جایی که نه تلویزیون و ماهواره باشه و نه کامپیوتر و اینترنت...دچار مسمومیت اطلاعاتی و خبری شدم!!! یه نوع مسمومیت مدرنه که گریبانمو گرفته!راه چاره اش فقط رها شدن در دامن طبیعته برای بازسازی روحیه...
    کوروش عزیز به نظر من بهتره بی خیال این آقای ابراهیمی بشی...خودتو اذیت نکن...این یارو آدم بشو نیست...اصلاً حسابش نکن...انگار نه انگار که وجود داره...یه مدت که ببینه کسی تحویلش نمیگره راهشو میکشه و میره...

    پاسخحذف
  17. مقاله ی بسیار در خور و قابل توجهی بود... با خوندن مقاله ات ناخودآگاه این شعر از خاطرم گذشت... هر چند بی ربط...

    دنیا را خیره کرده اند
    با آنکه در دستانشان‌ جز سنگ‌ نبود
    چونان‌ مشعل‌ها درخشيدند
    و چونان‌ بشارت‌ از راه‌ رسيدند
    ايستادند
    منفجر شدند
    شهيد شدند
    و ما برجا مانديم‌، چونان‌ ستاره‌هايی‌ قط‌بی
    ــ با پيكرهايي‌ پوشيده‌ از گرما ــ
    آنان‌ از برای‌ ما جنگيدند
    تا كشته‌ شدند
    و ما در كافه‌هامان‌ مانديم‌
    ــ چونان‌ بزاق‌ صدف‌ها ــ
    يكي‌ در پی‌ سوداگری‌
    يكی‌ در ط‌لب‌ ميلياردها اسكناس‌ تا زده‌،
    ازدواج‌ چهارم‌ و آغوش‌های‌ صيقلی‌ تمدن‌
    يكی در جست‌وجوی‌ قصری‌ بی ‌مانند درلندن‌
    يكی‌ در كار سمساری‌ سلاح‌ دركاباره‌ها،
    به‌ ط‌لب‌ خون‌بهای‌ خويشتن‌
    يكی‌ در جست‌وجوی‌ تخت‌ و سپاه‌ وصدارت‌
    آه‌، ای‌ لشكريان‌ خيانت‌ها
    ای‌ لشكريان‌ مزدوری‌ها
    ای‌ لشكريان‌ تفاله‌ها
    ای‌ لشكريان‌ هرزگی‌ها!
    هر قدر هم‌ كه‌ تاريخ‌ درنگ‌ كند
    به‌ زودی‌، كودكان‌ سنگ‌ ويرانتان ‌خواهند كرد...

    پاینده ایران...

    پاسخحذف
  18. بابا کوروش این ممدعلی هم اومده مدل خرگوشیه مارو مسخره کرده!!
    آخه من این و دیگه چجوری هضمش کنم آخه؟!؟؟

    پاسخحذف
  19. محمد علی ابراهیمی۳ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۰:۰۷

    خوب اخه واقعا مسخره هست یعنی چی موهام را می خواهم خرگوشی درست کنم .......
    خجالت نمی کشی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    بعدش هم من ممد علی نیستم من اقا محمد علی هستم ...
    راستی گفتی چه طوری هضمش کنی ........
    هویج بخور تا هضمش کنی ........
    از این به بعد می خواهم بهت بگم خرگوش خانم .....
    ها ها ها ...........

    پاسخحذف
  20. محمد علی ابراهیمی۳ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۰:۱۹

    اقا کوروش از دعوت های پیاپی شما در باره مناظره سابق اگاه هستم و لکن نه این که جوابی ندارم خودت خوب میدانی اگر قرار به بحث باشد تا صبح قیامت طول می کشد .......
    و لکن بنده گفتم اگر یادت باشد من و تو به خاطر این که جهان بینی مختلفی داریم به نتیجه ای نمی رسیم هیچ گاه یک سگ با گربه توافق نمی کند ........
    شما دنیا را یک وجه میبینی یعنی میگی مرگ چیه بابا ؟
    بچسب به عیش و نوش دنیا . اخرت کجا بود ......
    ولی ما این طور نیستیم ما به کسی ایمان اوردیم که ما را به ایمان دعوت می کرد لکن جهان را مثل شما نمی بینیم و الا و الله که اگر غیر این بود از صد تا مثل شما بدتر بودم 0000000
    لکن شما فقط دنیا را دارید لذا حق دارید بچسبید بهش چون ما داریم عمرتان را تلف می کنیم و از طرفی خودت بهتر از هر کس میدانی امثالی چون تو را اگر خدایی باشد اخرتی جز نکبت و خواری نیست .....
    لذا بچسب به دنیا تا میتوانی سنگش را به سینه بزن و به خاطرش حاضر شو دست به هر کاری بزنی ....
    ولی ما هرگز هرگز هرگز ........

    پاسخحذف
  21. محمد علی ابراهیمی۳ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۰:۲۱

    سوره آل عمران آیه 193

    رَّبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِيًا يُنَادِي لِلإِيمَانِ أَنْ آمِنُواْ بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَكَفِّرْ عَنَّا سَيِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الأبْرَارِ

    پروردگارا! ما صداى منادى (تو) را شنيديم كه به ايمان دعوت مى‏كرد كه: «به پروردگار خود، ايمان بياوريد!» و ما ايمان آورديم; پروردگارا! گناهان ما را ببخش! و بديهاى ما را بپوشان! و ما را با نيكان (و در مسير آنها) بميران!



    سوره آل عمران آیه 194

    رَبَّنَا وَآتِنَا مَا وَعَدتَّنَا عَلَى رُسُلِكَ وَلاَ تُخْزِنَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّكَ لاَ تُخْلِفُ الْمِيعَادَ

    پروردگارا! آنچه را به وسيله پيامبرانت به ما وعده فرمودى، به ما عطا كن! و ما را در روز رستاخيز، رسوا مگردان! زيرا تو هيچ‏گاه از وعده خود، تخلف نمى‏كنى.


    سوره بقره آیه 250

    رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ

    پروردگارا! پيمانه شكيبايى و استقامت را بر ما بريز! و قدمهاى ما را ثابت بدار! و ما را بر جمعيت كافران، پيروز بگردان!


    0000000000000000000000000000000000000000000000000

    پاسخحذف
  22. کامنت اول محمد علی ابراهیمی :
    وقتی تو هر چیزی دخالت بکنی نتیجه همین میشه!
    منظور ایشان امیدواری به سرنگونی رژیم فاسد آخوندی و آمادگی برای 22 بهمن بود اما چون شما کامنت های قبل را که بحث بین دو نفر بود را نخوانده اید و اصلا ربطی نداشته که بخواهید چیز بهتری از آب در نمی آید
    وقتی این ادبیاتتون را دیدم یاد دوران دبستانم افتادم! میشه سن دقیقتون را بپرسم؟!

    پاسخحذف
  23. آقای محمد علی ابراهیمی
    من سگ یا گربه نیستم بلکه انسانم و اجازه نمیدهم کسی من را با سگ یا گربه تمثیل کند
    البته شما درباره ی خودتان مختارید و هر کس خودش را بهتر از دیگران میشناسد!
    من خوب ایدئولوژی شما را میشناسم!
    اصل درخواست من برای ادامه ی این بحث هم برای مشخص شدن این جهان بینی شماست !
    جهان بینی که انسان ها را گوسفند میداند و ولایت فقیه را چوبان !
    جهان بینی که اجازه توهین و تمسخر دیگران را به شما میدهد و میگوید "بگو که آن دنیا ثوابت دهم چون کافرند"!!!!!!!!!!!!
    جهان بینی خودخواهان و فاشیست ها که خود را برتر از تمامی انسان ها میدانند و بقیه را در حد پشه !
    شما به خاطر این دنیا دست به هر کاری نمیزنید؟!
    کجا دیده ای که من به شخصی که محترمانه حرف میزند توهین کنم؟
    دوست داری صدها کامنتی که فحش و ناسزا نثار دیگران کرده ای را برایت حجت بیاورم؟
    آخرت خود را اینگونه میسازید؟!
    کار خوب را اینگونه تفسیر میکنید؟
    من میخواهم با هم بحث کنیم چون شما با کامنت هایی که میگذارید علاقه ی شدیدی به بحث از خود نشان داده اید و من هم به هیچ وجه خسته نمیشوم چون به بحث کردن مخصوصا با قشر شما عادت دارم و هرگز پا پس نمیکشم
    اگر به خودت ایمان داری من منتظر پاسخت یا اعترافت به سوالاتم هستم ...
    این کامنت را دیگران خواهند خواند و تصمیم گیری میکنند
    پاینده ایران

    پاسخحذف
  24. آقای محمد علی ابراهیمی
    اگر شما مصداق مومنان در قرآن هستید پس من همان کافر و معاند و محارب هستم

    پاسخحذف
  25. معاشقه یا مناظره ـ چیکار کنیم شب امتحانی نباشیم ؟؟؟؟
    سلام .با اجازه از پوستر ها استفاده می کنم منتظر حضور سبزتان هستم.

    پاسخحذف
  26. ممدعلی، واقعا خودت و چی فرض کردی؟!؟

    می بینم که از بحث با ما (کوروش) جا زدی!

    یه توصیه بهت می کنم سعی کن گوش کنی؛ برو کشکت و بساب

    پاسخحذف
  27. جناب آقای محمد علی ابراهیمی
    اگه سری به وبلاگ مازیار (رویاهای شکننده http://mazyar-dreams.blogspot.com/) زده باشی، یه عکس آخر پستش مشاهده می کنی.
    با احترامات تقدیمش می کنم به تو.

    پاسخحذف
  28. درود .
    خوشحالم دوباره میبینمت. تا 5 فیلترت کردن ؟ طاقت بیار رفیق حتی اگه تا 100000000000000000 فیلترت کردن

    پاسخحذف
  29. درود کوروش خان ...
    به نظرم تا طرف گارد تدافعی گرفته ، باید یه ضربه ک...ری ( کاری ! ) بهش بزنیم .
    کف و سقف قضیه هم با اینکه خیلی مهمه ولی زیاد نگران کننده نیست . اگر این جنبش ادامه داشته باشه، از کف تا سقف را به مرور زمان بدست خواهیم آورد . مهم اینه که ایندفعه مردم یا همون جنبش دیگه کنار نمیکشه تا بقیه براش تصمیم گیری کنن .
    ضعیف ترین حلقه ی زنجیر رو هم که گل گفتی ...
    --
    خدمت آقا محمد علی هم بگم ... نه تنها سگ و گربه می تونن با هم خیلی مسالمت آمیز زندگی کنن ( الان جلوی چشمم دارم می بینم ) بلکه حتی ... حتی ... و حتی بسیجی ها و انسان ها هم می تونن کنار هم مسالمت آمیز زندگی کنن ! بشرطی که همدیگر رو بپذیریم و تحمل کنیم و پا توی کفش هم نکنیم .
    برادر من ... ما به مرگ و معاد و این حرفا کاری نداریم ... به شما ارتباطی داره ؟ ما رو بسپار دست خدا ...
    این خدای بزرگ شما ... در کتاب قرآن ، بارها فرموده که ما هر که را بخواهیم گمراه میکنیم و هر که را بخواهیم رستگار ...
    داداش ... ما از گمراهانیم ! بی خیال ما شو .

    پاسخحذف
  30. 22 بهمن , روز شکست دشمن ..." هر چند دلم نمیاد به هموطنم بگم دشمن "

    پاسخحذف
  31. محمد علی ابراهیمی ( 1 )۳ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۳۰

    در مورد اولین کامنتی که بعد از نظراتم گذاشتید می گویم ای کاش ان زنک ( یهدا ) فقط قصد توهین و عداوت با جمهوری اسلامی و اخوند را کرده بود ولی اینک خودت بهتر از همه میدانی که چندی است از کسانی که علنا توهین به محمد و ال محمد می کنند دفاع کرده و ان ها را تحسین می کند یکی نیست به این زنک ( یهدا )بگه اخه مگه دین تو دست جمهوری اسلامی و اخوند هاست که این طوری از اسلام برائت می جویی ........
    در ضمن بنده 20 سال سن دارم و اهل شمال تهران هستم .... هیچ گاه هم پام را تو بسیج نگذاشتم ولی از صد بسیجی سخی تر هستم ..........

    پاسخحذف
  32. محمد علی ابراهیمی ( 2 )۳ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۳۹

    اما بنده خودم و شما را تشبیه به سگ و گربه کردم نه این که من و تو سگ و گربه هستیم که این طوری جبهه می گیری ........
    جهان بینی من فقط همین است که دنیا را اخر کار ندانیم تا دست به هر فسادی بزنیم .......
    تاریخ بشریت حکایت می کند که در طول زمان های مختلف انسان هایی بودند ( پیامبران الهی ) که به توحید و خدا دعوت می کردند تا ان که 124000 هزار ایشان را برشمردند و عقل حکم می کند هر چه جهان رو به رشد می رفت دین الهی توسط پیامبران کامل تر می شد تا ان که با ظهور سرور کائنات حضرت محمد مصطفی ( ص ) کاملترین برنامه زندگی برای بشریت نازل شد و محمد که در اصل عرب نیستند را بر همه بر گزید و خدا با دین محمد حجت را بر همگان به اتمام رساند ........
    حال دشمنی من و تو امروز به چه معنایی است ؟؟؟؟؟
    خدایی کوروش شده یک بار قران را محض مطالعه بخوانی ؟
    شده یک بار بری ببینی پیامبر اسلام چگونه می زیسته است ؟؟؟؟؟
    به جای این دشمنی های کورکورانه قدری ماجرا را از عمق جویا بشو برادر عزیز ........

    پاسخحذف
  33. کوروش خدا بهت رحم کرد، ندیدی این ممدعلی "سخی تر" از همه بسیجیا، چه چیزایی توی وب من نوشته بود!
    کلا حذفش کن! بهشم دیگه جواب نده!
    سرگرمیه خوبی بود، ولی دیگه تاریخ مصرفش گذشت!

    سخی یعنی بخشنده، کریم، جوانمرد!!!!(فرهنگ معین)

    پاسخحذف
  34. محمد علی ابراهیمی ( 3 )۳ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۴۵

    و اما در مورد طرز برخورد شما با افراد مخالف باید بگویم انصافا انسان محترمی هستید .........
    اگر از من در مورد خویش خطا و توهینی دیدید حلال بفرمایید .........


    «ان الله و ملائکته يصلون علي النبي يا أيها الذين أمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما». ایه 65 سوره مبارکه احزاب

    خداوند و فرشتگانش بر پيامبر درود مي فرستند؛ اي کساني که ايمان آورده ايد بر او درود فرستيد و سلام گوئيد و کاملا تسليم ( فرمان او ) باشيد........

    پاسخحذف
  35. آیا شما در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می کنید؟

    هدف و انگیزه ی شما از شرکت در راهپیمایی امسال چیست؟
    چه شعارهایی را مناسب راهپیمایی امسال انتخاب کردید؟

    به نظر شما چه برنامه هایی را برای اقتدار بخشیدن هر چه بیشتر جنبش اجرا کنیم؟

    انتظار شما از رهبران جنبش سبز در روز ۲۲ بهمن چیست ؟

    برای شهرستانی هایی که سکوتی توام با اجبار، اندیشه و عمل انها را بسته است چه برنامه ای دارید ؟

    به نظر شما در روز ۲۲ بهمن و روزهای مثل نبایدبرنامه ای برای فتح صدا و سیمای خائن بریزیم ؟

    هر برنامه ای که احساس می کنید که به پیشبرد اهداف جنبش کمک می کند بیان بفرمایید.

    پاسخحذف
  36. ...چرا که برای گسستن یک پیوند باید به ضعیف ترین حلقه آن فشار وارد کرد، نه محکم ترین حلقه!...
    کوروش جان ممکنه بگی ضعیف ترین حلقه و قوی ترین حلقه در این ماجرای هفت ماه پیش چی هست تا ما اشتباهی نکنیم

    پاسخحذف
  37. پاسخ به آقای محمد علی ابراهیمی (1) :
    دوست من فکر میکنید چرا بسیاری از مذهبیون مخالف جمهوری اسلامی هستند؟
    چون هر رفتاری که انجام میدهید به پای دین نوشته میشود و در حقیقت دارید از سرمایه دین خرج میکنید و شاید به روزی برسیم که این سرمایه برای زمان ما تمام بشود و نتیجه ای که در قرون وسطی برای اروپا رخ داد در ایران و کشورهای اسلامی نیز اتفاق بیفتد ...
    دوست من به نظرت اگه ایشون اصلا به دین اسلام و پیامبر و خدایش ایمانی نداشته باشد دلیل بر ناسزاگویی میشود؟
    شما باید با رفتار خوبتون ایشان را به دینتون دعوت کنید نه اینکه با فحش و ناسزا راه برگشت را هم مسدود کنید!
    این ره که تو میروی به ترکستان است ...

    پاسخحذف
  38. پاسخ به آقای محمد علی ابراهیمی (2) :
    دوست من ، من دینم را با تحقیقات خودم انتخاب کردم و شک نکن که بارها قرآن را با ترجمه های متفاوت خوانده ام و تدبر کرده ام و نتایجی هم که گرفتم را بارها امتحان کردم و صحت و اشتباهش را مورد آزمایش قرار دادم ...
    لا اکراه فی الدین ...
    این آیه حرف های بسیاری با متعصبین دارد که امیدوارم از آن جمله نباشی...
    دین یک برنامه زندگی شخصی است
    این برنامه میتواند به صورت یک نظام اجتماعی قرار گیرد (که تاریخ ثابت کرده بهتر است ایدئولوژی در سیاست کلی یک نظام سیاسی دخالتی نداشته باشد) اما باید شرایط انسانی داشته باشد و ارزش اقلیت حفظ بشود
    اجرا شدن این اصول در جامعه باید با نظر مردم باشد و صد البته در این میان نباید ارزش های حقوق بشری نقض شود
    آیت الله خمینی همواره میگفتند که "پدران ما شما را میخواستند حال نسل ما نمیخواهد باید چکار کنیم؟!"
    مشکل ما این است که شما معتقدید همه باید مسلمان باشند و همه باید تابع جمهوری اسلامی باشند!
    از هر نظریه ای که در دین بیان میشود هزاران برداشت صورت میگیرد که باعث شکوفایی دین خواهد شد اما وقتی دین سیاسی شود تنها نظر حاکم دینی قبول است و نظر بقیه (مانند آقای منتظری و صانعی و کدیور و ...) مطرود است که این جز خیانت نیست
    ما معتقدیم دین هر کس باید به خود آن شخص مربوط باشد و جامعه بر اساس یک برداشت از دین بنا نشود
    هر کس به زبانی با خدای خود سخن میگوید اما بدین گونه همه باید به یک زبان سخن بگویند ...
    امیدوارم منظور من را درک کرده باشید

    پاسخحذف
  39. درود نوشین جان
    به نظر شما یک میخ در چوب سریع تر میرود یا بتن ؟!
    وقتی سست ترین حلقه زنجیر را مورد هدف قرار بدهیم نیرویی که برای پاره کردن این زنجیر نیاز است کاهش پیدا میکنه در صورتی که اگر سراغ محکم ترین برویم شاید هرگز موفق به پاره کردن زنجیر نشویم ...
    الان حکومت جام زهر خویش را به لب چسبانده اما لب ها را بسته و از سرکشیدن امتناع میورزد ...
    وظیفه ی ما خوراندن اولین جرعه از این جام زهر است که بدون شک کف مطالبات اجتماعی ما یعنی نقطه مشترک بین تمامی اعضا که همان برکناری دولت محمود هاله است ...
    هر گاه اولین جرعه سر کشیده شود چنان شوری در ما ایجاد خواهد شد که همچون انقلاب 57 زندگی خود را رها میکنیم به مبارزه خواهیم پرداخت ...
    امیدوارم منظور من را درک کرده باشید
    پاینده ایران

    پاسخحذف
  40. سیستم "خفه شو" که گفتی رو نفهمیدم یعنی چی؟!؟
    من شاید به کلیت یه بد و بیراهی بگم، ولی عمرا به شخص خاصی هیچوقت توهین نمی کنم، یا اصولا از کلمه بدی استفاده نمی کنم.

    پاسخحذف
  41. اتفاقا کوروش جان، این بابا به من فحش نداد
    فکر کرد noah هم دختره! به اون کلی حرف زشت زده بود که منم یه جورایی با اون جمع بسته بود!
    یهو انگار ترمز پاره کرد خودش و لو داد، که دیگه هرگز جوابی از جانب من نخواهد داشت.

    پاسخحذف
  42. حالا اینکه اومده با گفتن این حرف شده دوست تو، اونش و من نمی دونم!!
    خود دانی!! موفق باشی

    محمد علی ابراهیمی ( 3 ) گفت...

    و اما در مورد طرز برخورد شما با افراد مخالف باید بگویم انصافا انسان محترمی هستید

    پاسخحذف
  43. کی باورش میشد از 22 بهمن , از جشن پیروزی خودشان بر قدرت , هم بترسند؟؟

    پاسخحذف
  44. سلام وبا سپاس از لطف دوستان
    هر کس که نخواهد من و تو ما نشویم
    خانه اش ویران باد
    ۳بهمن سالگرد تولد ندا ـ تاج‌زاده و رو به فردا ـ پوستر ۲۲بهمن
    در طلوع سبز 88

    پاسخحذف
  45. چو در ایران بود ملا و مفتی
    به روز بدتر از این هم بیافتی

    ایرج میرزا

    پاسخحذف
  46. چهارم بهمن ماه آغاز پادشاهی کوروش بزرگ بر هم میهنان گرامی و همچنین تو دوست عزیزخجسته باد
    ( گلهای فراوان)

    پاسخحذف
  47. محمد علی ابراهیمی ( 1 )۴ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۳۲

    دوست من به نظرت اگه یهدا اصلا به دین اسلام و پیامبر و خدایش ایمانی نداشته باشد دلیل بر ناسزاگویی به عقاید ما می شود که ان زنک علنا دست به توهین عقاید ما می زند و از توهین کنندگان حمایت می کند ؟؟
    ببین کوروش یک سوال می خواهم از شما بکنم انصافا جواب بده نه این که طرفداری کنی .........
    اگر کسی علنا به مقدس ترین چیزی که برای تو همه چیز هست مثلا فکر کن مادرت علنا توهین کند با او چه رفتاری می کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا ان زنک برای این که مرا اتش بزند دست به کاره ننگی زد که والله اگر گناه اولی و اخری را جمع کنی به ان نمی رسد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خدایی کدام حیوانی دست به توهین عقاید می زند ؟؟؟
    محمد رضا پهلوی - لعنه الله علیه - با ان همه دین زدایی که داشت به پابوس امام رضا ( ع ) می رفت و فرح پهلوی چادر را در حرم ترک نمی کرد به طرزی که چنان به احترام محمد و ال محمد حجابی می گرفت که اگر کسی او را می دید نمی شناخت .........
    حالا این زنیکه گدا گوله یهدا و رفقای فاسقش چگونه مرتکب به عملی چنین وحشتناکی می شوند ان هم فقط به خاطر این که بخواهند چند ساعتی من عذاب بکشم ......
    به هرحال هر کس را طبق شخصیت او باهاش رفتار می کنند ..........
    شما انسانید من هم با انسان حرف می زنم ولی شما بگویید با حیوان چگونه بایستی سخن گفت ؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  48. محمد علی ابراهیمی ( 2 )۴ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۴۳

    هر ارزشی هست برای حقوق بشر در قران ودین رسول الله ( ص ) موجود است شما بگو دین ما کدام حقوقی را از بشر سلب کرده ؟؟؟؟؟؟؟؟
    در ضمن برادر من اگر می خواهی خود را بفریبی که هیچ ولی اگر طالب حقیقت هستی خود بهتر از همه میدانی که اکثر ایران رامسلمانان تشکیل می دهند و اقلیتی غیر مسلمان هستند که در پناه کشور اسلامی زیست می کنند ...
    برادرم ( البته اگر مسلمانی ) هیچگاه سخن حقی که ضد دین نباشد پذیرفته است و ردی ندارد و اگر امثلی مثل منتظری خدا بیامرز و صانعی را مثال می زنی دلیل رد شدن کلامشان این است که نقیض دین و قران است .........
    برداشت دین به عهده ما نیست برداشت دین به دست خداست و ما غقط موظفیم که ان را اجرا کنیم ....
    اگر قرار بود هر کس به زبان ناقص خودش با خدا سخن بگوید نیازی به 124000 پیامبر نبود .........

    در ضمن لا کراه فی الدین کاملا در جامعه ما عملی است جز یک مسئله که ان باید هنجار باشد ........

    پاسخحذف
  49. آقای محمد علی ابراهیمی (1) :
    هموطن من کامنت های "آقای محمد امین" در این پست برای من را مشاهده کنید
    http://persiapeople5.blogspot.com/2009/12/blog-post_15.html
    این پست متعلق به یک ماه پیش بوده
    اگر میخواستم مثل شما رفتار کنم الان باید کامنت هاش حذف شده بود و خودم هم وبلاگش را پر از فحش و ناسزا میکردم اما میبینی که حتی پاسخش هم ندادم چون ارزش جواب دادن ندارد ...
    من نیافتم خوش تر از آوای تو
    ای سکوت ای مادر فریاد ها ...
    اول این را بپذیر که مسائلی ممکن است از اعتقادات تو باشد و برای دیگران از منکرات
    مثلا تو عمر را لعن میکنی در حالی که سنی ها آن را میستایند
    شما خامنه ای را رهبر میدانید و من قاتل میدانم ...
    شما پیامبر اسلام را مقدس میدانید و بعضی کریه میدانند ...
    هر دو شما حق دارید حرفتان را بزنید و اعتقاداتتون را بیان کنید
    البته من اصلا با توهین موافق نیستم
    سعی کنید آستانه تحملتون را تو این مسائل بالا ببرید چون به صدقه سری این جمهوری اسلامی هر روز جوانان بیشتری را خواهیم دید که از دین برائت خواهند جست ...
    شما هم اگر به مقدساتتون توهینی توسط دوست من "یهدا" شده است با توهین چیزی درست که نمیشود بلکه خرابتر میشود
    دو حیوان را نمیدانم با هم چگونه رفتار میکنند اما نه شما حیوانید و نه بانو یهدا پس بهتر نیست به جای ناسزا گویی به این و آن کمی آرامش داشته باشیم و حرف خودمون را بزنیم و به دنبال متقاعد کردن یا تخریب یکدیگر نباشیم؟!

    پاسخحذف
  50. جناب آقای محمد علی ابراهیمی (2) :
    مصباح یزدی معتقد است که در اسلام برده داری نفی نشده است و تجاوز به برده (مرد یا زن) هیچ مشکل شرعی ندارد ... طبق فتوای این شخص هر کس به مخالفت کشور اسلامی ایران برخیزد به جنگ با خدا پرداخته است و اگر دستگیر شود مانند اسیر جنگی است و حکم برده داری بر آن صدق میکند و به این وسیله تجاوز در زندان های جمهوری اسلامی را توجیه میکند ...
    این اسلام است یا برداشت یک شخص از دین ؟
    این مسئله در قرآن آمده است ؟
    دوست من شریعتی یک جور با خدای خود صحبت میکند و اصلا از خدا یک تعریفی دارد من یک تعریف دارم شما یک تعریف دارید پدر شما یک تعریف دارد
    وارد یک کلاس درس بشوید و چند برگه سفید بین افراد تقسیم بگویید و از آنها بپرسد خدا را تعریف کنید ... خواهید دید که هر کس تعریفی متفاوت از دیگری دارد ! حال چگونه همه با یک زبان سخن بگویند ؟!
    اگر برداشت دین بر عهده خداست پس چرا در بین علمای دینی اختلاف نظر وجود دارد و برای یک مسئله فتواهای مختلفی صادر میشود؟
    بگذار کمی درباره ی سکولاریسم بگم
    در قرآن اعدام و سنگسار و آتش زدن و دست بریدن و پا بریدن وجود دارد و یک کشور مسلمان به خاطر اطاعت از دستورات مجبور به اجرای این احکام است اما در یک کشور سکولار دین در سیاست دخالتی داده نمیشود و هرگز مثلا دست بریدن را در بین مجازات های خود قرار نمیدهد چون خلاف قوانین حقوق بشر است ...

    هنجار ها شکستنی است مثلا هیچ کس جرات توهین به رهبر نظام را در بین عموم نداشت اما پس از انتخابات و کشتارهایی که به دستور رهبر نظام صورت گرفت این کار هم طبیعی شد و دیگر هنجار شکنی نیست
    تلویزیون جمهوری اسلامی در 16 آذر برای فریب مردم عکس خمینی را آتش زد و ناخودآگاه هنجاری شکسته شد
    هنجار ها به راحتی قابل تغییر هستند مثلا در زمان محمدرضا پهلوی بی حجابی یک هنجار بود و در زمان جمهوری اسلامی یک ناهنجاری ...
    اگر آزادی برقرار باشد هیچ گاه هنجار یا ناهنجاری وجود نخواهد داشت (البته به مرور زمان)

    پاسخحذف
  51. وبلاگ زوج سبز :


    http://www.zogesabz.blogsky.com


    وبلاگ هک شده :


    http://021sabz.blogsky.com


    گیرم که هک میکنید ....

    با اندیشه های سبز یک نوجوان چه می کنید....


    وبلاگ زوج سبز همچون ( پدر سبز ) پر قدرت تر از همیشه


    در کنار ملت سبز ایران خواهد ایستاد





    .... این موج را سر باز ایستادن نیست ....

    پاسخحذف
  52. درود بر کوروش
    می تونی به پست "من اصلا آزادی نمی خوام" بری و آخرین کامنتهای من رو بخونی
    این و می دونم که ارزش نداره و اصلا هم مهم نیست.
    من کار خودم و می کنم.
    حتی "هموطن گرامی" هم از نظر من خیانته!
    پیروز باشی

    پاسخحذف
  53. امان
    امان
    امان...

    پاسخحذف
  54. محمد علی ابراهیمی ( 1 )۵ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۳۸

    بنده رفتار شما را تحسین کرده و بی احترامی نکردم تا بی احترامی بشنوم لکن باز هم می گویم حدودا انسان صاحب درایتی هستید ........
    نمی دانم واقعا کوروش نمی فهمی یا خویش را به کوی علی چپ می زنی ........
    خامنه ای و مصباح و اخوند و...... همگی خاک پای رسول الله هستند چه ربطی داره ؟؟؟؟؟؟؟؟
    چه ربطی داره ان فاحشه به محمد و ال محمد که قابل احترام برای کل امت اسلام هستند توهین کند ؟؟؟؟
    انصافا خودت هم میدانی که ادم خرابی هست و الا یک زن این قدر شیطان نمی شود که پا رو اعتقاد مردم بگذارد .......
    جوانانی که از دین برائت می جویند اصلا مهم نیستند چون از کمترین درایتی برخوردار نیستند ........
    من هیچ گاه راه توهین در پیش نگرفته ام ولی هر کسی به اندازه شخصیتش احترام می شود جنجال را ان زنک شروع کرد و همین باعث شده به وزارت اطلاعات خبر داده و سعی شود ایشان را از طریق مخابرات دنبال کنند !

    پاسخحذف
  55. محمد علی ابراهیمی ( 2 )۵ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۴۵

    ببین برادرم برده داری یک ماجرایی بوده زمان صدر اسلام که اکنون دیگر معنا ندارد و ان هم به خاطر این بوده که عده ای که در جنگ ها اسیر می شدند به وسیله به ظاهر برده شدن حقیقت برای ان ها منکشف شود و به سعادت برسند .........
    رفتاری که پیامبر با زیر دستان خود داشت از لحاظ محت غیر قابل تصور است تا جایی که خدا به حیرت امده و می گوید و انت علی خلق عظیم ( یعنی تو دارای اخلاق بسیار بزرگواری هستی ) ........
    پیامبر چونان با ایشان رفتار می کرد که گویی بچه های رسول الله بودند تا جایی که بلال حبشی از عشق به پیامبر سر و پا خویش نمی شناخت و امثالی مانند غنبر غلام علی ( ع ) که از افراد اسرار حضرتش بود و جون غلام سیاه ابا عبد الله که در روز شهادت به عشق مولا شهید شد در حالی که امام شب عاشورا او را ازاد کرد ............
    اخرین کلام پیامبر خدا سفارش به زیر دستان بوده حالا باز هم ایراد می کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  56. محمد علی ابراهیمی۵ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۰۱

    برادرم اگر کسی به حق نه در جمهوری اسلامی بلکه در هر ملتی اعتراض کند کسی جلویش را نخواهد گرفت ...
    اگر میبینی نظام مقدس ما جلوی شما ایستاده به خاطر این است که شما معترض نیستید بلکه دشمن هستید ان هم دشمن عقاید این ملت .......
    امثالی مثل ساغی و یهدا و تو و... دشمن دین و خدا و پیغمبرید نه دشمن نظام یا معترض لذا جا دارد با شما مقابله شود ..........
    احکامی از قبیل سنگشار و اتش زدن و دست بریدن جملگی به حق است نه ضد حق .........
    وقتی زن فاحشه ای ان قدر کثیف می شود که با غیر شوهر خود همبستر می شود بایستی تکه تکه شود سنگسار که سهل است داداش .........
    کسی که دذدی می کند و یا نعوذ بالله با پسری همبستر می شود بایستی دستانش قطع شود و اتش زده شود ....
    البته پا بریدن در دین نداریم نمی دانم از کجا این را در اوردید !!!!!!!!!!!!!!!!!
    اما متاسفانه متاسفانه این احکام الهی در نظام ما پیاده نمی شود و از این جهت باعث کمرنگی عقاید شده است .........
    الان که ما سعی می کنیم جلوی فساد را در این مملکت پاک نژاد بگیریم این قدر فساد است وای از روزی که مملکت جنگل ( سکولار ) شود .........
    ببینم انصافا این درست است به رهبر دینی یک مملکت در عموم توهین شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    این دیگه چه جور ازادی است که هر کی هر گهی می خواهد بخورد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سعی کن ازادی را در انسانیت و شرف تعریف کنی نه این که هر کی هر کاری خواست بکند ..........
    در این جا نصیحتی به سوی شما است که به جهت جلوگیری از طولانی بودن کلام از ان اکتفا می کنم .......

    پاسخحذف
  57. سلام
    ما بیشماریم
    اظهارات کروبی پیرامون خبر منتشر شده از سوی فارس
    به روزم

    پاسخحذف
  58. ما بعد از فیلتر شدن توسط مزدوران نظام دیكتاتوری شیعه اسلامی .. وبلاگ جدیدی زدیم ..
    حاكمیت شیعه اسلامی در شفاف سازی ها سخن اش با خودی های خود است .. كه با هم این نظام دیكتاتوری اسلامی شیعه را ساخته اند ..
    و گرنه چه امروز و چه ده سال دیگر این رژیم اسلامی شیعه به زیر كشیده خواهد شد .. بازار تجارت دلالیشان بیشتر از این نمی تواند كش بیاید ..
    باید برای شفاف سازی اپوزسیون مترقی و ازدی خواه و جد ساز دین و مذهب از دولت تلاش كرد .

    پاسخحذف
  59. برای دریای شمال و اثبات ایرانی بودن و حقانیت آن به آدرسهای زیر حتما بروید

    http://maaz.ir/


    http://maaz.ir/emza/

    پاسخحذف
  60. كوروش جان نيستي چند روزه...خوبيد شما؟يه خبري از خودتون بديد نگرانم...
    به روز بودم...

    پاسخحذف
  61. با طنزی با نام خواستگاری در دوره های مختلف:
    بروزم( آیکن نیشخند)

    پاسخحذف
  62. سلام کوروش عزیز
    با گفته هات موافقم ، نردبان رو باید پله پله بالا رفت ، برای رسیدن به قله باید از صخره ها گذشت ، باید طی مسیر کرد و باید سختی ها را به جان خرید . جلال آل احمد تو کتاب غرب زدگی حرف خیلی قشنگی میزنه ، میگه بزگترین مصیبت ما ایرانیها اینه که همیشه میخوایم همه چیز رو خراب کنیم و از نو بسازیم ، نمیایم ترمیم کنیم ، مثالهای فوق العاده ای هم آورده ، و واقعا این مشکل بزرگ ما ایرانیهاست . واسه ی همین هم هست که بنا به نسبت تاریخ مبارزاتمون ، پیشرویهامون خیلی کم بوده .

    پاسخحذف
  63. سلام
    وبم برای بار چهارم فیلتر شد...
    اگه مایل بودی لینک ما رو اصلاح کن و خبرم کن...

    به امید آزادی سبز...

    پاسخحذف

حرف را باید زد
درد را باید گفت
سخن از مهر من و جور تو نیست
سخن از متلاشی شدن دوستی ست
و عبث بودن پندار سرور آور مهر...
زنده باد مخالف من!